Jenny squatting like a man!

“There is no strong performance without a little fanaticism in the performer.”

– Ralph Waldo Emerson.

Jenny on Challenge #7, 8’29 min!

OK, that was a bit sexistic, but damn that woman is strong! Using 100% of bw should be men’s rx’d I guess(?), anyway she almost used the same weight as Yogi and Dave and didn’t finish far behind, impressive!

3 responses to “Jenny squatting like a man!

  1. Fan vad strongt att köra den med 100%BW, jag vet faktiskt int vad som gällde för tjejer? Chris?
    Måste säga att det var skönt att se dig bete dig mänskligt i ett pass för en gångs skull också(dvs totalslaktade inte min tid i vanlig ordning 🙂 )

    • Jag skrev faktiskt till Jenny att jag tror att 75% egentligen borde vara rxd female, men i det här fallet tyckte jag att hon kunde köra på med BW, bevisligen klarade hon det galant! 😛

  2. Haha! Vet inte om jag totalslaktat någongång =), men denna utmaning var verkligen inte min grej.. ( vilket betyder att jag behöver fler sådana här pass )
    Benen känns rejält idag!!!
    Jag gillar verkligen utmaningarna! Bra initiativ!

Leave a comment